Test podkładki GekonWeld

Piąte i zarazem ostatnie podejście (przynajmniej na obecną chwilę)

Piąte i zarazem jak na razie ostatnie podejście z ABSem, zakończyło się niestety również fiaskiem. Wydrukowałem w sumie trzy elementy w tym dwa z czerwonego ABSu dostarczonego razem z podkładką oraz jeden element z ABS Premium od DD. Jak widać na poniższym obrazku, miejscami wydruk za mocno chwyta podkładki przez co częściowo na niej zostaje.

IMG_5037

Przy kolejnym wydruku postanowiłem przekręcić podkładkę na drugą czystą stronę (nówka funkiel nie używana) i przy okazji ponownie zrobiłem poziomowanie stołu już tradycyjnie przy zastosowaniu czujnika zegarowego i tutaj o dziwo na środku stołu miałem odchylenia od 0.1 do 0.15 mm.

Parametry druku z białego ABS:

  • Temperatura głowicy: 270 stopni
  • Chłodzenie: 80-100%
  • Warstwa: 0.2mm

Kolejny wydruki próbowałem drukować na rafcie i przy pierwszym obiekcie było całkiem ok, jedynie malutki kawałeczek raftu pozostał na podkładce, jednak przy drugim większym obiekcie już nie było tak kolorowo. Dość spora część raftu pozostała na podkładce, przez co konieczne było jej skrobanie szpachelką.

IMG_5044

IMG_5051 IMG_5063

I na tym niestety na chwilę obecną zakończyłem druk z ABSu na podkładce GekonWeld.

Na zakończenie testów pobawiłem się jeszcze w druk z PLA, bo akurat potrzebowałem wydrukować pojemnik na „drobniaki” do mojej Pandy 😉

I na koniec jeszcze jeden wydruk z PLA. W tym przypadku był to srebrny PLA od DD i druk przy temperaturze 220 stopni. Tak jak poprzednio, żadnych problemów, elementy bardzo ładnie odskoczyły od płytki po mocnym podważeniu rogu szpachelką.

IMG_5080 IMG_5086 IMG_5076

Add Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.